Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

A nagymellű balerina :)

2012.04.04. 17:45 | nagytomsky | komment

A balerinákhoz nem sok közöm van. Magamtól lehet nem álltam volna neki a témának. Ettől függetlenül örülök, hogy "kikényszerült" belőlem.

Miért is? Degas nagy rajongója vagyok. A tudatos véletlen nekem nagyon imponál. A balerinák festője. Aki úgy láttatja a táncos lányokat, ahogyan előtte senki. Esendő, dolgos, fáradt nők. Olyanok, mint a való életben.
A másik érdekes velük kapcsolatban a mozdulataik sokfélesége. Olyanokat "csinálnak" a testükkel, amit normál ember, normál körülmények között biztos nem tenne.
...és még akkor nem is beszéltünk a ruháikról. Ilyen könnyed, piheszerű ruhakölteményt sem hord minden nap az ember lánya!

Mindent összevetve, kis gyűjtőmunkám után ki kell jelentenem, hogy a balerinák érdekesek! Mi több, csodálatra méltók!

Az én megrendelésemben viszont volt egy kis csavar! A balerinámnak olyannak kellett lennie, mint maga a megrendelő. Ugyanis a megrendelőm - aki egy nagyon kedves osztálytársam volt - maga a balerina.
Nem szokványos balerina, hiszen ő alapvetően énekesnő. Nem is akár milyen énekesnő!! Viszont alkatilag mondjuk úgy, hogy nem lenne alkalmas egy klasszikus balett darab címszerepére. Most viszont mégis erre "kényszerült" egy vicces lelkületű színházi rendező jóvoltából.

Extrém balerinánk mellbősége igencsak sokszorosa az átlag balerinák adottságainak és persze az áprilisi szellő sem döntené derékba. Mindezek ellenére, vagy épp pont ezért balerinánk igen csinos vörös démon!

A munkának úgy álltam neki, hogy kerestem túlméretezett balerinákat és a megrendelőm portréját nyomtattam ki a vásznam mellé.
A vöröses színek domináltak. Ezért lett a háttér sötét vörös.
A mozdulat pedig egy olyan mozdulat, amelyet 10-ből 9-szer láttam a képtalálatok között. Mivel a "balerinasághoz" nem értek, úgy döntöttem, hogy ez az ábrázolt mozdulat pont tökéletes lesz esetemben.
Mást nem is gondoltam hozzátenni a képhez. A balerina óriás méretben táncol/pózol előttünk. Bájai pedig majd' kinyomják a szemünket. Ezt a sötét-világos kontraszttal értem el. Fehérbe hajló rózsaszín bőre erős kontrasztban áll a feketével kevert háttér előtt.

Méret: A/4-es
Technika: Akril
Hordozó: Vászon
Készült: 2012. április 3.



 

Címkék: képzőművészet festészet nagy mell szolnok ballerina balerina jászberény

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr654363807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása