Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Szentkúti tér

2010.01.21. 17:39 | nagytomsky | komment

Azt hiszem MOST készültem el a legújabb festményemmel, a Szentkúti térrel.
A kép készítésének oka a pénz szerzés. Nem gyakran festek ilyet, de olyan kevés a pénz, hogy időnkét muszáj vagyok olyat is festeni, ami akár még tetszhet is valakinek.
Na persze nem kell aggódni, nem válok kommerszé...
Vannak lényeges, sarkallatos pontok, amikből nem engedek egy ilyen téma kapcsán sem. A képen - a fotón - az tetszett, hogy ebben az évszakban olyan kevés szinezetből áll a környezet. Minden olyan fehér és szürke. A kevés szinezet viszont rengeteg árnyalatból áll.

Én sem használtam hát túl sok színt, inkább a telítettségi fokozatokra mentem rá... A kommersz téma persze nyilván csak nekem kommersz. Azért tartom annak, mert egy konzervatív témáról van szó és a megvalósítás is inkább figurális, mint absztrakt. Néha kívánom az ilyet. Mikor sok absztraktot festek egymás után, szomjazom a natúrát:
Olyan Makay-s lett. Azaz makays lenne, ha olyan eszközökkel festettem volna, mint ő. De végig azt éreztem, hogy ő is valahogy így közelíthette meg a témáit. Úgy álltam hozzá, hogy most ilyen jó mancsogós-cuppogós festékes leszek! Nem is sajnáltam az anyagot, mindent beletúrtam.
A kompozíció szimmetrikus még úgy is, hogy a bal oldalon egy harang áll. Erre csak egy gyenge válasz van egy fa képében a jobb oldalon. A színek ilyen tél utó hangulatot hordoznak, de már itt-ott rózsaszín foltok is megjelennek. Előbb-utóbb csak jön a tavasz!

Másik oka a festmény születésének az volt, hogy a 2009 évi ART-Camp témája a Jász Szent volt. A kiállítás ugyan lezajlott, de maradt még bennem muníció erre a témára. Ebből a munícióból sütöttem el egyet most. Aztán, ha lesz még folytatása a tavalyi témának, hát én állok elébe...

Cím: Szentkúti tér
Technika: akril, vászon
Méret: 70×100
Dátum: 2010. január

Címkék: képzőművészet festészet jászberény szentkút

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr601806256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása