Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Állatokért

2023.07.24. 13:22 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Elég kétértelmű a cím. Természetesen az lenne a mondanivaló, hogy Jézus nem csak az emberekért, hanem az állatokért is meghalt a kereszten. Igazából csak kiterjeszteném a történetet: Minden élőért. 
Nem tartom magam olyan erősen hithű katolikusnak.Kereszténynek kicsit jobban, de ez a téma nem is annyira  a vallás oldaláról érdekel engem, mint inkább kultúrális szempontból. Persze nagy az átfedés.

Maga a kép úgy "keletkezett", hogy Ádám fiam szívesen fest. Néha többet is, mint kellene (na jó, ilyen kategória nem létezik) és maradt az alkotási vágya után két nagyjából egyforma árnyalatú kék festett lapja. Az ilyen lapokat szívesen elteszem, hogy "jó lesz ez még valamire". Szerintem ezt a két kisméretű képet vagy két évig érlelgettem magamban. Meg a polcom érlelgette magában. Talán nem is készült még kép ilyen lassan, vontatottan. Már-már "családtag" volt a két, egymás mellé rgasztott kis A4-es lap a táblán itt benn a kisszobámban. Furcsa is lesz nélküle. Azért is furcsa ez,mert  kb 20 évvel ezelőtt 50×70-es vásznakat festettem meg egy délután alatt. Mostanában meg ilyen lassan megy minden. Rémület ült ki az arcomra, mikor észrevettem, hogy 2021-es a legutóbbi bejegyzésem is ebbe a blogba. Tényleg nagyon ritkán tudok nekiülni festeni, rajzolni. Nagyon hiányzik, de nincs időm. Amikor van, akkor meg olyankevés, hogy szinte nem is érdemes nekiülni. Erre vettem évekkel ezelőtt egy tabletet, amin egy kiváló rajzprogrammal vérteztem fel és készült is jópár festmény rajta. A lányom kisajátította, így ezon sem tudok dolgozni. Nem bánom, mert ő is sokat rajzol rajta és nagyon jól kitudja használni, így úgy érzem, jó kezekbe is került. Én meg maradtam a kis A4-es, mások által elkezdett lapocskáknál.

Már nem emlékszem, miért pont a keresztrefeszítés jelenete került a kis kék lapokra. Arra emlékszemviszont, hogy nagyon durván és nagyon gyorsan került felfestésre a fő motívum. Először azt is terveztem , hogy úgy is marad, de az akvarell ceruzáim ezt nem engedtél. Most egy kicsit Marylin Manson stílusa is lenyomatott hagyott rajta. Kicsit olyan, mintha a hús és a vér is látszódna. Érdekesebbé, és elgondolkodtatóbbá is teszi a képet ezáltal. A keresztet meghagytam olyan slendrián módban. A feszület alá állatokat festettem. Szaladó szarvasok és figyelő kutyák. Háttérben egy-egy nagy korong. Olyan, mint egy nagy fánk. Az a Nap/Hold. Azokat is a háttérben hagytam. Így csak Krisztus teste világít a képen. Na meg a hideg-meleg színkontraszt hatása is tesz erre az ellentétre. Kedves állatok-Szakadó Krisztus. Tűz és viz, hideg és meleg, kidolgozott forma és elnagyolt forma. Ez volt a koncepcióm.
nagytamas_minden_allatert.jpgA kép címe: Az állatokért I. és II.
A kép mérete: A4
Technika: Akvarell
Készítés éve: 2022-2023
Hordozó: Karton

Címkék: akvarell festészet szürrealizmus Jézus Krisztus Vallás Állatok Jászberény Nagy Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr9418177817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása