Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Tájkép leskelődővel

2017.11.01. 17:12 | nagytomsky | Szólj hozzá!

A helyszín ugyan az, mint az előző kommentek bármelyikén:  A Zagyva egy vad szakasza Jászberény határában.
Ezen sorozat képei kezdetben semmi  másról nem szóltak és nem is akartak szólni, csak a helyszín mágiájáról.
Az utóbbi egy hónapban "untam erre rá" (jó, ez így nem igaz) és kezdtem el a tájképeimen is elmenni az amúgy is rám jellemző szimbolista, szürrealista vonalra. Nem olyan durva még ez, de ki tudja, hol a vége... (Na persze az elefántos tájkép már jó pár befogadónak sok lehet.)
_mg_8975_kicsi.jpgNem indult nagyon szürreálisnak ez a kép sem. Minden jött szépen egymás után; semmi izzadtságszag.
Először a vásznat jól összekentem gipsszel, majd alapozó-ragasztóval lefestettem. Erre azért volt szükség, mert a gipsz száradás után nem ragadt a vásznon, hanem lepergett az egész.
Az elefántos kép festése vége felé túl sok festéket nyomtam a palettára, emiatt elkezdtem ezt a nagyobb vásznat is; először csak színekkel kitölteni. Az koncepció volt, hogy a mai sárgás őszi hangulatot visszaadjam. Jó helyre kerültek a gipsz darabok; a tér elejére; ezzel is kiemelve a térmélységet. Színben ez a lila-sárga komplementer dominál. Alapvetően nincsenek nagyon hangsúlyos hideg színek.
Mikor már kész voltam a főbb formákkal, árnyalatokkal, éreztem, hogy ez így kevés. Csak magamat ismételgetem. Ekkor elrejtettem a fák közé egy összefonódó párt. Olyan csendesen. Szinte egyek a fákkal. Nem akarom őket kiragadni a természetből, olyan meghitt lett így. Pont, ahogy elképzelem.

Ellenben így, ebben a formában a rejtőzködés, az illegalitás is eszembe jutott.  Rövid gondolkodás, képnézegetés után a sárgás lombkoronába beleláttam egy ablakot. Innen már könnyű volt... A történet is összeállt. Az ablak alsó részén egy fejbúb látható, amint kiles mögüle egy öregember... Szegény kis pár... :)

A kép címe: Tájkép leselkedővel
Technika: akril, gipsz
Hordozó: vászon
Méret: 70×50

Címkék: festmény szerelem képzőművészet művészet tájkép festészet akril jászság nagy tamás Zagyva titkos szerelem Nagy Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr8613102808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása