Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Hold utca kétszer (háromszor)

2017.02.21. 22:10 | nagytomsky | komment

nevtelen01.jpgA családunk egy régi ismerőse kért meg, hogy készítsek egy kisméretű festményt egy régi jászberényi képeslap alapján. Nagyon ismert képeslap ez; talán a '20-as évek Jászberényét ábrázolhatja. A kőhíd és a jelenlegi Steak House látható rajta. Szeretem ezt a képet, sok évvel ezelőtt már megfestettem - akkor nagyobb méretben. Ez a kép azóta a Múzeum Vendéglő falát díszíti.
Színezett képeslap volt az alap, így a színeket nem nekem kellett kitalálni. nagy_tamas-hold_utca.jpgNo persze módosítottam rajta, hogy "szép legyen". :)
A képen látható emberek mindegyikére úgy gondoltam nincs szükség, így csak két jól látható emberalakot festettem fel.
Ezen szombat délutánomnak az adta a különlegességét, hogy a lányomat is rábeszéltem, hogy fessünk együtt. Nem kellett sokáig győzködnöm, hiszen imád festeni - különösen velem. _mg_5625_k.jpgEgymás mellett dolgoztunk, ami remek lehetőség egy kis okításra. Hogy is kell kikeverni ezt meg azt a színt. Szerintem nagyon tehetséges, jól megy neki. A perspektíváról már meséltem neki, de még sosem "használta". Most először volt rá módja. (Na persze nem szerkesztettem ki vele a teljes épületarzenált.) Volt ugyan némi ellenérzete menetközben, mert nem tartotta sikeresnek jópár szín kikeverését, vagy épp az ecsetére panaszkodott, hogy túl vastag vonalat húz (jogos volt), de végül ő is elkészítette a maga változatát._mg_5624_k.jpg Nem is akárhogyan. Lehetne még ugyan rajta csiszolni, de a türelme eddig engedte.
Az én változatom szimpla örömfestés volt. Nem kellett sokat agyalnom, egyszerűen csak festettem a lányommal. Ennél jobb délutánt nem nagyon tud elképzelni az ember fia. Kis játékterem is volt; az eget nem hagyhattam olyan kopáran. Máshol nem változtattam.
A kép fogadtatása hatalmas meglepetés volt számomra. A Facebookon teszteltem, ahol már jóval 100 fölött jár a lájkok száma (nem mintha ebből messzemenő következtetéseket lehetne levonni). A sok évvel ezelőtti változat kb 20 lájkkal stagnál. :)
A sok-sok kedves reakciót követően még megkeresés is volt; szerették volna megvásárolni a képet. Ez persze már nem eladó, de felajánlottam egy újabb változat elkészítését; az árakhoz (áraimhoz) képest is kicsit jutányosabban. A reakció olyan döbbenetes volt, amit még sokat fogok (név nélkül) mesélni a baráti társaságomban. Talált másik festőt, aki olcsóbban megfesti... Háááát erre aztán igazán nincsenek szavak.
mindig_lesz.jpg

A kép címe: Hold utca
A kép mérete: 18×23
A kép technikája: akrilfestmény
A kép hordozója: vászon
Készült: 2017. február 18.

Címkék: festmény képzőművészet festészet vászon jászberény Jászberény Nagy Tamás Hold utca Steak House Kőhíd

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr912280611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása