Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Karantén képek I.

2020.04.29. 20:28 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Most veszem csak észre, hogy több, mint egy éve nem írtam bejegyzést. 
Sokszor leírtam már... sajnos egyre kevesebb időm van festeni. 
Rohanó életmód, dupla munka, dupla gyerek... Konkrétan lehetetlen a festészetnek élni.

Mikor épp van idő a művészetre, akkor meg nincs idő a blogbejegyzésre. Ilyen ez...

Most karantén van és végre másra is van idő, mint rohanni valami után. :)
Nem volt ez mindig így. Mikor március 13-án jött a bejelentés, hirtelen gyorsan 0-24-ben lettem tanárbácsi. Teljesen átkellett szervezni az életem/életünk. A digitális tanítás elég sok erőt és energiát lekötött. 
Ahogy teltek-múltak a napok és a hetek, úgy lett ez is egyre könyebb. Rutint szereztem. Ezzel párhuzamosan lett egyre több időm a képzőművészetre is. 
Először még csak óvatosan... fényképezgetés a városban... drónozás, este képszerkesztés. Egy-egy megrendelés...

Eljött 2020. április 27.-e, mikor végre nem halogattam tovább és újra elkezdtem egy képet festeni. Egyszerre rögtön két képnek is nekiestem - szinte párhuzamosan.
Ebben a bejegyzésben az elsőt mutatom be.

img_9185.jpgÚgy a legkönyebb dolgozni, ha már kész koncepció van a fejemben. Most is ez történt. Volt időm érlelni a képet. (Talán szeptemberben volt igazi ecset a kezemben legutóbb - bár digitális festmények készültek azóta is.) Olyan képet szerettem volna, amelyen nagy a sötét-világos kontraszt. Azt is tudtam, hogy a fehér nagyon markáns, vaskos lesz majd. Ehhez volt egy kissé már "megtúrósodott" fehér falfestékem, amelyet még Koncz Gáborral használtunk Nagykátán a Betyár Tanya Étterem kifestésekor évekkel ezelőtt. Pont a koncepciómhoz passzolt ez az állag. Még plasztikusabb hatást úgy értem el, hogy kevertem egy kis gipszet, amelyet felhordtam a vászonra és egy Art Medium nevezetű alapozó-ragasztóval rögzítettem. Ez nagyon fontos, mert magától lehullana a vászonról a matéria. A formavilág is megvolt már fejben: Egy vékony világos sáv a fő téma. Ez a mi életünk a karanténban. Nem teljesen makulátlan, nem teljesen egyenes - de tiszta. Körülöttünk átláthatatlan a rendszer. Kiigazodni is nehéz benne. Talán ijesztő is. A későbbiekben ezen kellett még sokat dolgoznom. Erre persze még aludnom kellett egyet, de ma délelőtt már tudtam, hogyan kell folytatnom. Minden féle figurák kerültek a vászonra, de alapvetően emberi kapcsolatokat ábrázolnak. Utolsó fázisként festettem a képre a "rácsokat", vagy "kerítéseket". Ezzel még inkább az életterünk lekorláztozását akarom bemutatni. Igazából, ha  a fehér sávban élünk, ez nem is jelent nekünk problémát. (Struccpolitika ez persze részünkről, de nem jön rosszul ebben a világban.) Ha mégis kitekintünk, akkor lehet jobban fog esni visszahúzódni a mi kis fehér sávunkba. 

Cím: Karantén I.
Méret: 70×50
Technika: akril, falfesték, gipsz
Hordozó: vászon

img_9193_kicsi.jpg

Címkék: absztrakt festmény képzőművészet festészet gipsz akril jászberény jászság Jászberény Karantén Nagy Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr815648772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása