Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ameddig a szem ellát...

2016.08.21. 21:43 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Azt hiszem, hogy a kiállításom után talán egyszer álltam neki festeni. Azt is még áprilisban, mikor jöttek a gyerekek megnézni a képeket. Nekik festettem a helyszínen.

Meg most, hogy kezdődött az Art-Camp!
Nagyon sokára tudtam meg az idei koncepciót: (L)ehetetlen lehetetlen.

Imádom az Art-Camp-et! Soha annyit nem tanulok egy ilyen hét alatt, mint ekkor! Mégis... Kénytelen voltam idén valahogy "megúszni", hiszen itthon van egy egyéves kisfiam. Így is nagyon sokat vagyok itthontól távol, ilyen "szórakozást" nem engedhetek meg magamnak.
Pont emiatt a tábor előtti éjszakán elkezdtem festeni. A koncepciót már tudtam, ez járt s fejemben, de formailag még meglehetősen homályos volt a kép.

Mindig ez van, ha sokat várok két kép között: csak úgy kipereg az ujjaimból a festmény. Nem nagyon kell görcsölni.

_mg_2855_kicsi.jpgSok kritika ért ebben az évben, hogy mindig csak a "Korsós lány"... Hát mindig. Ez nekem egy mankó. Egy ürügy. Most is; bár itt már van egy fajta olyan törekvésem, hogy ne legyen egyértelmű, hogy ez "az". Csak egy mellkép. A feje is másabb, mint szoktam. Persze, aki ismer(i), az rögtön rávágja, miről is van szó. :)

Álomszerű. Víziókkal teli. A ruhája hullámai elvezetnek minket "idegen vizekre". A szem csukva van, befelé nézünk. Ez egy belső utazás a testen kívülre. Vágyaink, álmaink megvalósulásának hullám hegyei és völgyei ezek. Amit szeretnénk elérni. Elméletileg mi magunk vagyunk a saját sorsunk alakítói. Azt teszünk, amit csak akarunk. Határ a csillagos ég. A hullámok is részben ilyenek. (Az alsót ki is vezettem.) Másrészt viszont a realitás talaja visszahúz. Agyunk megálljt parancsol. A fejéből jövő "strandkorlátok" ezen korlátokat jelölik.
A fejből még ágak is nőnek az ég felé. A transzcendensbe nyúló gondolatok. A teremtő gondolatok. De ezek az ágak egyben ijesztőek is. Szúrósak, hegyesek. Vajon a vágyaink helyesek-e? Jó-e, ha vágyakozunk és álmodozunk? Vannak fenntartásaim...
Persze ez megint csak messzire vezet: Mi a jó, és mi a rossz? Kinek mi... Kit vegyünk figyelembe? Magunkat? Önzőség! Másokat? Önfeláldozás!
Erről szól a kép!

Végül nem ezt a képet választotta a zsűri a kiállításra. :)

Mérete: 50×70
Technika: akril
Hordozó: vászon
Dátum: 2016. augusztus

Címkék: festmény kiállítás képzőművészet festészet korsós lány Jászberény Nagy Tamás Art-Camp

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr5311071388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása