Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Pákó és én

2010.02.24. 17:48 | nagytomsky | komment

Kezdem élvezni a festmény-magyarázatokat. Azt tervezem, hogy körbejárom az elmúlt hónapok (évek?) termését.
Talán annyi haszna lesz e partizánakciónak, hogy remélhetőleg azok is megértik majd a képeimet (és másokét is), akik elsőre legyintenek, hogy ezek csak valami absztrakt agymenések.
Volt tegnap egy olyan élményem, hogy feltöltöttem azt a képet a facebook-ra, amelyet pár napja úgy mutattam be, mint egy lejárt lemezt, mint egy képet, ami felett igazából eljárt az idő, egy lerágott csont: fal, ajtó, bokor... semmi más. Semmiképp sem szántam elvontnak, vagy érthetetlennek. Aztán jött egy jóhiszeműnek szánt komment egy volt csoport társamtól - aki tán a fősulin legjobban is rajzolt - hogy "kezdek átmenni elvontba, de legalább festek". Én meg csak meresztgettem a szemem, hogy miért lehet azt mondani egy ilyen képre, hogy "elvont"? Mi az, hogy elvont? Mit jelent ez a szó? Komolyan nem értem; ha már egy szerintem naturális téma, naturális feldolgozásban is az...
"De legalább festek"... Na ja... még ha "elvont" is. Ezt jól megkaptam - burkoltan. Tanulok az esetből! Utálom ezt a szót, hogy "elvont". Ez alapjáraton egy nagyon pozitív szó, de a jelen köztudatában az elvont az valami érthetetlen, zagyvaságot jelent. Magyarul: Szart!

Ide persze jobban merem a "szarjaimat" felpakolászni. Tényleg csak a hardcore (és talán (meg)értő) blog olvasók vetemednek ennek az olvasására. Ettől függetlenül valóban meg van bennem az az exchibicionizmus, hogy meg akarom mutatni a váliágnak, hogy miket is "csinálok" - ezáltal kicsit magamat is.

Azon persze el lehet gondolkodni, hogy ez az exchibicionizmus jó dolog-e, hasznos-e a társadalomnak, vagy csak épp annyira, mint amennyire Fekete Pákó. Elvégre ő is mutogatja a "tehetségét", pont, mint én, bár nem feltétlenül kellene neki.

Címkék: absztrakt képzőművészet kortárs festészet elvont exchibicionizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr361806284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása