Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Asztrális egyesülés

2010.10.11. 15:41 | nagytomsky | Szólj hozzá!

A múlt héten hívott fel Palkó Tibi, hogy szerveznek egy kiállítást a főiskolára, amelynek tematikája megegyezik a nyári alkotótelep (ART-CAMP) tematikájával.
Sajnos az Art-Campról idén lemaradtam bokros teendőimnek "köszönhetően", szomorú is voltam e miatt. Egész évben kábé itt gyűjtöm be azokat az impulzusokat, amelyekből egész évben táplálkozni tudok. Ez mindössze egy napra korlátozódott az idén.

Természetesen kíváncsi voltam a "termésre", ezért a tábor zárása után meglátogattam a helyszínt (és Tibit), hogy megnézzem, hogy "táplálkozhassak". Nagyon tetszettek, nagyon kreatívak voltak a munkák.
Aztán konstatáltam, hogy idén nem lesz közös tárlat.
Aztán jött a hívás, hogy ha esetleg lenne a témában munkám, akkor talán lehetne róla szó, hogy mégis. Nagyon megtisztelőnek tartottam.

Volt is ilyen témában (Asztrális egyesülés) munkám; még tavaly festettem hasonlót. De nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy van még ebben a témában mondanivalóm. Napokig ezen rágódtam, míg nem rajzoltam egy gyors vázlatot és nekiálltam festeni.

A koncepcióm az volt, hogy nekem erről a címről az Eiffel torony jut eszembe. Valaki azt monda róla, hogy az egész nem más, "mint egy oltári nagy égbekúrás". Nos, ez lett az egyesülésem mozgatórugója.
A másik gondolati tényező a Föld és Ég közti különbség áthágása (akár szó szerint is értheted) volt. Emiatt két különálló lapra dolgoztam, ezzel mintegy diptichont alkotva. A két lap között akartam átmenetet, kapcsolatot létrehozni.Nagy Tamás-Asztrális egyesülés (akil-karton 100×70).jpg

Az égi, transzcendens (asztrális) világ szimbóluma a kék, a földi világé pedig a vörös. A kapcsolatot föld és ég között a sárga szín adja. Ezek ősi szín szimbólumok. Én is ezeket használtam. A képen a sötét kék dominál, ami női princípium.
A képen igazából a földi és égi világ (szexuális?!) egyesülése látható. A földön fekvő (lebegő) férfi ágyékából lövell ki a sárga fény, ami az égi világ közepébe hatol. Mintha a petefészket célozta volna meg. Innen két "áldó" vetítősugár borítja védőfátylát a férfira, így a néző azt érezheti, hogy az ember biztonságban van.
A férfi testéből különböző sugárzó anyagok távoznak, melyek nem érik el a transzcendens világ közepét, de a kapcsolat felvételére szolgálnak.
A test nem tűnik hús-vér testne, ez inkább egyfajta szellem-test (asztrál-test). A szexuális aktus így már nem is annyira testi, mint lelki értelembe vett egyesülést jelent egy általunk magasabb intelligenciának vélt lénnyel.

 

Címkék: vallás test lélek képzőművészet űr ég festészet asztráltest

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr592363090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása