Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kurt

2010.12.10. 20:28 | nagytomsky | komment

Azon gondolkodtam, hogy van-e értelme a "koncertes képeket" külön-külön elemezgetni. Vagy úgy is összetartozik az egész és csak szimplán beszéljek egyben a "koncertes képekről", ne külön-külön.

Nem tudom a fenn vázolt dilemmám megoldását...

Ez a képem a "nihilizmus prófétáját" ábrázolja, amint éppen transzban nyüstöli a gitárját. Hogy a transz minek köszönhető, azt nem tudom, de sejtésem van róla.
Kurt nem az a fajta ember volt, aki önmegtartóztatásban élte le az életét. Azt mondta, hogy azért volt szüksége a tudatmódosító szerekre, hogy létezni tudjon ebben a "sztároknak járó életben".
Szerencsére sosem voltam hasonló cipőben, nem tudhatom, mennyire igazak vagy épp hamisak az efféle megállapításai, ám azt nem nehéz megállapítania egy kívül állónak sem, hogy gyenge volt. Egyedül képtelen volt megbirkózni a vállát nyomó terhekkel. Segítségre szorult.

A kép épp egy segítségre szoruló, dühös, embert ábrázol. Az összeomlás szélén áll, de ebből ő mit sem érzékel, hiszen arcát eltakarja a düh (és a haj).
Ennek az eszméletvesztéses állapotnak és belső dühének energiáit szerettem volna megmutatni.

Mint minden kép első fázisa esetében, itt sem az volt az első, hogy ecsetet fogtam a kezembe. Az első az anyaggyűjtés.

A Nirvana nekem mindig is a szabadságot, az energiát és a fiatalos lázadást, nihilizmust jeképezte. Ez nagyon szimpatikus volt számomra 14 évesen. Most is az... talán amiatt, hogy azokat az emlékeket ébreszti fel bennem, amik akkoriban történtek velem, mikor még megtehettem, hogy nihilistaként élhettem, valódi gondok nélkül. (Na jó, a suli azért meg tudta keseríteni az életemet...)

Az anyaggyűjtést is ennek megfelelően végeztem. Olyan képet kerestem (az interneten), ami a Nirvana ezez nihilista oldalát mutatja be.

Miután leültem az üres (lealapozott) karton elé, nagy foltokban felvázoltam a témát, majd lépésről-lépésre bontottam ki azt. Eközben persze folyamatosan javítottam a vázlat folyamán rossz helyre került foltokat.

A művelet utolsó fázisában kerültek a képre azok a beazonosíthatatlan pöttyök és foltok, amik a gitáros előtt hevertek. Ad a képnek egy titokzatosságot. Kontrasztban áll a realista megformálással, így a nézőben is ott marad a kétely, hogy mit is lát pontosan. Teret enged a képzelgésnek és "bele láthat", találgathat a képen.

Főként a sötét és világos színek kontrasztját használtam, valamint a meleg színek dominálnak. A kisebb-nagyobb színes foltok vetélkednek a kép előterében látható nagy szürke (árnyék)folttal.

Cím: Kurt
Technika: akril, karton
Méret: 100×70
Készült: 2010. november
 

Címkék: nirvana kurt cobain festmény art képzőművészet festészet

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr322507653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása