Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A gitáros

2011.01.20. 20:46 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Ma fejeztem be a kép festését, így elég aktuálisnak mondható

December közepe óta ez az első festményem. Azt hiszem lehet mondani, hogy gyorsan haladtam vele; a múlt héten két ülésre (két nap alatt) elkészült ez az egyébként nem olyan kis kép (100×70-es).
Ennek az lehet az oka, hogy már tényleg nagyon szerettem volna festeni, ki voltam éhezve rá, de mostanában annyi a teendő, hogy csak ritkán jutok ki a hátsó szobámba. Ott vár a nyugalom és a sok-sok gondolat... :)

Teljesen egyértelmű, hogy megvannak a zenei témájú képeimnek a súlypontjai. A téma szinte mindig egy koncert; a kiválasztott fotók, amelyekről készülnek is elég szűk körből kerülnek ki. Az ízlés nagy úr mind zenében, mint vizuálisan. :)

Csányi Szabi főszereplésével még nem készült kép; azaz készült, de azon inkább amolyan másodhegedűs szerepet töltött be (Fekete-Kék című). Hát ezt nem hagyhattam annyiban; éreztem, hogy több van ebben a fasziban. Talán őt láttam legtöbbet gitárosként színpadon életemben, megérdemel egy főszerepet.

Egy fekete-fehér képet találtam legmegfelelőbbnek arra, hogy átalakítsam. Az eredeti képen beugrált Kowa is, de őt most jótékonyan elfedtem...
A fekete-fehér azért is jó, mert így kénytelen vagyok magam kitalálni a színeket. Ez egy nagyon kedves feladat számomra. Szerintem tök izgalmas. Így tényleg olyan hangulatú lesz a kép, amilyen a fejemben lévő zene. A háttér egy dinamikus megoldást képvisel; nem pont szemből, hanem srégan halad a színpad. Kis emelvényen a gitáros testvére, Zoli veri a bőröket. Róla már festettem külön is.

A kép függőlegesét adja a gitáros, aki színben is külön áll a kép többi elemétől, ezáltal rá terelődik a figyelem.

A lábánál a gitár vezetéke adja a geometrikus feloldást.

Cím: A gitáros
Technika: Akrilfesték
Hordozó: Karton
Méret: 100×70
Készült: 2011.

Címkék: zene rock képzőművészet metal festészet black out csányi szabolcs

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr622601081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása