Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lehel gimi

2011.11.23. 16:57 | nagytomsky | komment

A gimnázium épülete szerintem a város egyik ékessége. És ez még csak a külcsín. Belbecsben sem szenved hiányt az intézmény, hiszen országosan jegyzett, nagyhírű iskoláról van szó.

Már olyan sok épületet és városrészletet festettem; nem is értem, ez eddig hogy maradhatott ki a szórásból. Talán, mert elkötelezett vagyok a Liska irányába? Lehet. Ettől függetlenül teljes mértékben elismerem a "másik iskola" létjogosultságát és értékeit.

Egyik volt osztálytársammal való beszélgetés késztetett arra, hogy elkészítsem ezt a képet. Szeretnének valamilyen frappáns ajándékkal kedveskedni a nyugdíjba vonuló főnöküknek. Mivel az említett úriember ezen iskola falai közt lett érett, a téma adta magát.
Volt már egy régebben készült képem is, amelynek sarkán látszódott a Lehel Gimi is, de azt erre a célra nem tartottam korrektnek. Pedig hát szándék az mutatkozott ennek megvásárlására. Sőt, kifejezetten elégedett lehet(ne) azzal a képpel is a megajándékozó és megajándékozott egyaránt.

Én még is úgy döntöttem, hogy készítek egy olyan képet is, amely csak az iskoláról szól. Ha nem is fog kelleni most, majd kelleni fog máskor/másnak. De ha nem, akkor sem vétettem olyan nagyot  az emberiség ellen.

Először anyagot gyűjtöttem. Az interneten keresgéltem megfelelő fotót, de igazán jót nem találtam. Majd édesanyám küldött egy saját fotóját, amelyről aztán nekikezdhettem a munkának. Nem sokat változtattam az eredeti képen. A kép alját hagytam el - túl sok volt az eredetin az úttest.
lakokat is helyeztem a képre, hogy kis élettel teljen meg a festmény. Pár éve ettől nagyobb méretben festettem meg a Liskát is, ahol ez már jól sikerült. Elő is vettem azt a képet, hogy ötleteket merítsek.

A kép színhangulata leginkább a sárga (az épület színe), amely harmonizál a fák zöld színével. A szürke úttest és a világoskék ég keretezik alul és felül a képet. Így tartja harmonikusnak meg a színhangulatot a kompozíció.

Kép címe: Lehel Gimi
Mérete: 30×40 cm
Technika: Akril, vászon
Készült: 2011. november
 

Címkék: képzőművészet festészet jászberény lehel gimnázium

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr423406342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása