Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Léggömb

2012.01.17. 17:26 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Karácsonyra sok-sok fotómagazint kaptam . Egyik ezek közül a Digitális Fotó Videó nevezetű lap volt, melynek borítóján Lábady István egy fotográfiája volt. Gyönyörű felvétel. Egyszerre valós és egyszerre szürreális. Azt hiszem, inkább szürreális. Egy nő áll a világos háttér előtt világos ruhában a jobb oldalon. Arca az egyedüli sötét folt a képen. Egyszerre szép és ártatlan és valahol olyan veszélyes-zombis is. Nem tudhatod, mire készül. Talán egy pillanat múlva felröppen, olyan légies az egész. Utazni készül, ez biztos, hiszen egy táska van a kezében, amelyre léggömbök vannak felerősítve. Nagy léggömbök! Olyan földöntúli az egész. Vagy csak szimplán álomszerű-víziószerű?! Nem tudom. Minden esetre ez a megfoghatatlanság tetszett meg a képen.

Először - még decemberben egy kis A/4-es tusos-akvarelles grafikát készítettem a kép alapján.
A jobb oldalon a titokzatos hölgy. Kicsit ijesztő, de szép. Ijesztő, mert nem tudom, mit akar. Értem jött? Vagy valamit közölni akar? Valamit elvisz belőlem? Halálra rémít! Alakja ezzel szemben hullámzó, akár egy gótikus szobor; mint egy "Szép Madonna". Ezt a hullámzást a haja segítségével tudtam ábrázolni.
Az ívek és körök mindenhol visszaköszönnek. Nem véletlen már a fotón sem a nyaklánc formája és a léggömbök közti hasonlóság sem - ebben egész biztos vagyok. Ezt én sem hagyhattam szó nélkül.
A képem felső része a sötét misztikum, az alsó a tisztaság jelképe. Valahol mindkettő olyan túlvilági.
Mindenhol léggömbök szállnak a levegőbe; a függőlegeseket, a repülést hangsúlyozandó.
Külön tetszenek a léggömbök "szájai". Olyanok, mint a tapaszok. Mintha rá akarnának gyógyulni valamire. Mint a polip tapadókorongjai. Egyfajta kapcsolódási pontokként vannak jele ég és föld között.
A képet tovább gondolva, december utolsó napjaiban és január első napjaiban tovább gondoltam. Sajnos volt időm gondolkodni, mert Karácsony első napjára lebetegedtem, belázasodtam. A hölgy arca is sápadt... Eredendően az egész képet ilyen sárgás-fehérre terveztem, ám menet közben meggyógyultam. :) A színek is ezzel együtt telítődtek.
Vannak visszatérő elemek, így például a körök-gömbök ismétlése, hangsúlyozása. Ez a nőiességgel függ össze. Női csábítás, trükkök, titkok, stb...
Egy új elem is került a kép aljára, egy összecsomózott "sál" vagy kendő. Magam sem értem ennek a megjelenését. Először csak pár vonalat húztam alulra, kompozíciós okokból. Pillanatok alatt "véletlenül" egy csomó bontakozott ki belőle. Utólag már értem a jelentését, de akkor meglepett. Mivel mostanában elég sok a munka, sok a stressz, ezzel egyértelműen magyarázható...

A kép címe: Léggömbök
Technika: Akril vásznon
Méret: 63×45
Készült: 20011 december és 2012 január közt

 

Címkék: fotó lufi festmény képzőművészet nagy festészet titok tamás istván szürrealizmus léggömb lábady

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr153571430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása