Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Úton

2015.05.04. 15:14 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Az év elejének "túlzott" aktivitása okán elfogyott a vásznam. Nem is nagyon volt időm festeni, így csak lassan sikeredett beszereznem a következő adagot, de belül azért már motoszkált a "kisördög", hogy jó lenne már valamit csinálni.

Korábban is tettem már ilyesmit és most is a jól bevált pótcselekvéshez nyúltam: egy régi képet dolgoztam át.

A képet még 2004-ben festettem. A Korsós lány sorozat egyik alapdarabjáról van szó. Régi história. A leányka lelép a talapzatról, ahol a helye van (!) és új utakat fedez fel magának.
Most ilyen lápos-ingoványos, vizes terepre ér. Kicsit olyan, mintha egy stégen állna. Innen meg már csak visszafelé mehet, hacsak nem próbálja meg a vízen járást. Valahol azt gondolom, hogy megpróbálja, vagy legalább is gondol rá.

2008-ban újra elővettem a képet. Főként kontrasztot emeltem rajta, és itt-ott egy kis aránybéli hibát javítgattam, de a mondanivalóját nem bántottam.nagy_tamas-uton0.jpg

Most - 2015-ben újra elővettem a képet, hiszen készülök egy nagy, és összefoglaló "Korsós lány kiállításra" és nem hagyhatom egyik képem sem olyan állapotban, hogy az ne feleljen meg a jelenlegi igényeimnek.
Régóta irritált a csaj feje. :) Túl nagy volt. Időnként elalvás előtt is eszembe szoktak jutni ilyenek és olyankor eldöntöm, hogy majd módosítok. Egyszer majd... Persze ehhez erő kell; mármint, hogy újra hozzá nyúljak.
A dolgot bonyolította, hogy a kép eredetileg olajjal készült és mostanában kizárólag csak akrillal festek. A két anyag meg nem annyira kompatibilis egymással. Nem fog az akril az olajra. Legalább is egy rétegben nem.
Ezért két rétegben festettem át! :)
A mondanivalójába egy kicsit most beleszóltam. Főhősünket megtépázta "valami". Olyan, mintha kiszakadna belőle egy darab. A sárga folt valami ember feletti képződmény, de nem hat fenyegetően. Inkább ilyen rendeltetés szerű dolog ez.
A vízen járás most sem lehetetlen, de már mindent el lehet képzelni, hogy a figura kicsit "átalakult".

Remélem így már méltó helye lehet a kiállításon.
nagy_tamas-uton03_46_77_akril-olaj_vaszon.jpg

Cím: Úton
Készült: 2004-2008-2015
Technika: olaj-akril, vászon
Méret: 77×46

Címkék: festmény kiállítás képzőművészet festészet szürrealizmus jászberény jászság korsós lány Jászberény Úton

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr957429446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása