Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Darabokból

2015.08.30. 12:55 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Ez is a Korsóslány sorozat része.

Úgy készült, hogy épp egy másik ilyen kép készült épp az udvaron, amikor a lányom megérkezett és megkérdezte, hogy ő is festhet-e. És hát természetesen festhet ő is. :)
Mostanában nagyon kritikus magával szemben. Ez abban nyilvánul meg, hogy egyszercsak dührohamot kap. Csapkod, sírva fakad... merthogy nem sikerült az alkotás. (Egyáltalán nem rossz az ahhoz képest, hogy hét éves, csak hát... )
Ilyenkor dühösen ott hagy csapot-papot; elsírja, hogy ő soha többé nem fog festeni semmit. Persze, tudom, hogy ez csak hiszti, így nem is foglalkozok vele tovább.

A félkész mű viszont ott maradt. A sok kinyomott festék szintén. Mit tehettem volna? Természetesen átkentem a képet, ebből született meg a "Darabokban".
nagy_tamas-darabokban.jpgA cím persze többrétű. Evelinnel ketten készítettük - több nekiülésre, darabosan. A formavilág is több darabból áll össze. Az, hogy én is kicsit szét vagyok hullva a mindennapokban, az már csak hab a tortán.

Hideg-meleg kontrasztot használtam és aranymetszéses kompozíciót. Mégis dinamikus lett, mert a lány mozgása, fordulása, valamint erős narancssárga színe ezt sugallja.

Technikailag is "darabos", hiszen a háttér akrilfestékkel készült, a lány pedig fújós festékkel.

Szerettem volna - mint friss munkát - kiállítatni az idei Art-Camp kiállításon, de az utolsó pillanatban végül nem kapott helyet a falon. Nem illett a többi munka közé.Ezen nem lepődök meg, valóbankicsit kilóg a sorból. Még a saját munkáim közül is; elsősorban a színválasztás miatt.
Ettől függetlenül nagyonszeretem, mert a lányommal közösen hoztuk létre és ez azért elég sok érzelmi töltést ad bele (nekem).

Címe: Darabokban
Technika: akril, vásznon
Mérete: 30×21

Címkék: absztrakt festmény kiállítás képzőművészet festészet gyermekrajz korsós lány Jászberény Nagy Tamás Art Camp

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr797745436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása