Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Teremtett világok

2016.05.06. 10:45 | nagytomsky | Szólj hozzá!

A Szikra Galéria már harmadjára írja ki a környék kortárs festőinek a pályázatát. Idén Teremtett Világok címmel. Kicsit más, mint eddig. Eddig "csak" az volt  fontos, hogy a Jászságról szóljanak a pályamunkák, de legalább is nyomokban kötődjön hozzá.

Na persze cím ide, vagy oda, nem tudom magam függetleníteni a helyszíntől. Ráadásul az utóbbi hónapokban annyira ráállt az agyam erre a Korsós lány témára, hogy a lányom szerint már nem is tudok mást festeni. (Remélem nincs igaza.)

Végig gondoltam az én kis teremtett világomat. Legalább is a festőit. Nyilván való, hogy kihagyhatatlan a Korsós lány. Eleve így kezdtem a gondolkodást.

Nekem a teremtés az kézzel történik. Mikor elképzelem a Biblia verzióját e témában, akkor is két kéz jelenik meg. Felülről.
Na, itt viszont az ÉN teremtésemről van szó. (A művészet történetében mindig megvolt az a vonal, hogy a művész Istenhez hasonlóan teremt.)
A csavar itt van, hiszen a Korsós lányt nem én teremtettem, hanem Zilahy Zoltán. Az ő keze látható alul, mint egy talapzatként. Ezen áll a teremtménye.
Erre a teremtményre csorgatom rá az én kis világomat - felülről. Ez az a sárgás-fehér vonal függőlegesen - a harmadoló pontban. Így fejezem ki, hogy miként itatódik át velem is a "teremtmény".

A kép hátterében Jászberény város háza látható. Ez a táptalaj. A teremtményünk ebből táplálkozik és mi magunk is hasonlóképp.

A festmény jobb alsó sarkában két alak látható, amint egyrészt a Korsós lányt nézik, másrészt pedig önmagukat egy tükörben. A két alak is össze van kötve. Minden-mindennel összefügg.
Igazából ez annak a hatása, hogy nemrég olvastam egy verset, amelyben egyfajta "tükörgalériaként" van jellemezve két ember kapcsolata. Ez most nagyon idevágott.

kezek2.jpgjaszbereny_28.JPGA kép előkészülete gyorsan ment. Kb. egy éjszaka alatt kigondoltam a történetet és másnap meg is valósítottam. Voltak persze változástatások. Az első vázlatot nem is csatolom. Egyrészt nagyon hevenyészett és a szimplán csak sötét háttér előtt, aranymetszésbe helyezett Korsós lány áll egy tenyéren. Menet közben gyorsan ráéreztem, hogy ez így kevés lesz.
Festés közben még egy sablonnal fel is fújtam egy más pozícióban álló Korsós lányt... de ez idővel a festék rétegek alatt el is halt. De nem baj, szerintem nem is hiányzik oda.
Kerestem a neten mindenféle kezeket... ez volt a motivációs tényező. A felhasználtat be is mutatom.

Nagy szerencsém volt, hogy ezt most el tudtam készíteni, hiszen pont érettségi időszak van. Előző nap is és ma is délutáni tanítás volt. Nekem meg pont nem nagyon volt órám ebben az idősávban. Egész nap itthon tudtam maradni és csinálgatni. Este 10 után el is készültem vele.

Anagy_tamas-teremtett_vilagok.jpgz eddigi képeimmel ellentétben a szignó is fura helyre került: a jobb felső sarokba. Onnan folyik rá a városra. Kicsit beképzelt ötlet, de adta magát én pedig gyenge voltam ellen állni. :)

Cím: Teremtett világok
Technika: Akril vásznon
Méret: 70×50
Dátum: 2016. május 5.

Címkék: vers rajz festmény kiállítás képzőművészet festészet illusztráció jászberény jászság korsós lány Jászberény Nagy Tamás Szikra Galéria

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr688690992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása