Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Tánc

2010.09.14. 16:07 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Már rég nem voltam a helyemen, aminek az oka a nyár... Nyáron mindenre van időm, amire év közben nem és fordítva.

Mai választásom a szokásoktól eltérően egy "régi" grafikám, a Tánc, vagy más változat szerint a "Tánc feketében"

A képet 2005-ban készítettem dobozkartonra. Akkoriban nagy kísérletező voltam, érdekelt, milyen anyagon hogy mutatnak és viselkednek a különböző eszközök.
A dobozkarton csúszik... dinamikus eszköz.
Ezt a lendületet szerettem volna papírra vetni.

Egy sima tusheggyel készült, nagy és lendületes vonalakkal a kép alapja. Akkor még nem tudtam, mi lesz belőle, egy biztos pontom volt: a lendület
Ahogy a fix vonalak felkerültek - lazúrozni kezdtem. Csak óvatosan, mert máskülönben elúszott volna a kép, így pedig egy óvatos lebegést tudtam neki biztosítani.

Nem sokkal ezek felhordása után kezdtem kitalálni a konkrét formát. Némi forgatás után egy táncosnő alakja kezdett előttem kirajzolódni. Épp ugrás közben. Csodálatos lendület... gondoltam, és elkezdtem erősíteni azokat a vonalakat, melyek valóban kiadják a kívánt formát. Kissé csipkés, elegáns, de könnyed szökkenésű táncosnőt kreáltam.

Mielőtt teljesen elkészültem, kipróbáltam a tus házasítását a pasztellel. Nagyon óvatos voltam. Alapvetően nem igazán összeillő a két eszköz, pláne nem egy ilyen felületen. Ezért csak egy kis foltot "szineztem" be vele; kapott egy kis hőfokot kontrasztként a kép

Nem sokkal az elkészítése után rendezte meg a Hamza Studio a "Zene" című tárlatát, amin ezzel a képpel szerepeltem. Akkori címe: "Tánc feketében" volt; ez egy indusztriális dal a Black-Out V.V.V. című albumán.

A mai apropója a képnek, hogy úgy éreztem, megtaláltam a gazdáját. A képet Scherer Péter kapta, akit talán nem kell bemutatni senkinek. Legismertebb szerepe a Kapa és Pepe páros Pepe tagja...
A Bárka Színházban láttam még régebben a "Mulaccság"ban. Szerintem egészen elképesztő!

Most a sulinkban vendégeskedett és a Klamm háborúja című egyszemélyes előadást hozta el... amiről kénytelen voltam lemondani (mert órám volt).

Aki látta, mindenki szuperlatinuszokban mesélt róla.
 

Címkék: tánc képzőművészet grafika tus scherer péter hamza studio

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr932295921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása