Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lyukas

2015.02.10. 09:32 | nagytomsky | komment

Legújabb munkám, a "Lyukas" címet viseli. Tegnap készült. Sokat gondolkodtam rajta, mit is lehet írni egy ilyen képhez, hogy ne legyen túlzottan szájbarágós, izzadtságszagú.

lukas01.jpglukas02.jpgA kép nagyon gyorsan kész lett. Egy hétig előtte gondolkodtam, tervezgettem, firkálgattam a vászonra, füzetbe... aztán persze nem olyan lett. (Nem is szokott.)

Egy utat terveztem először, amin fekszik egy emberi szív, ami véletlenül "kiesett" az "emberből", de ő ezt nem veszi észre. Azaz csak érzékeli, mert már az első ötlet is az volt, hogy szálak futnak majd a lyuk és a szív között.

Az út végül nem út lett, csak valamilyen tér. Van a szív körül egy burok, ami lángol, és ebből jönnek a kapcsolódási szálak.

_mg_6386.jpgEz nem túl egészséges állapot... szív nélkül nem lehet élni, emiatt jelenik meg a Korsós lány mögött a halál is. Ez már csak azután került rá a képre, miután szignóztam... de ez rám amúgy is jellemző... későn kapok észbe. Ettől függetlenül nekem vele lett kerek a történet.

A kép bal oldalán a főszereplő az élet sötétebbik oldalán áll. Vágyakozva tekint a kép "naposabb" oldalára, (a jövőbe) ami csak a bal oldalhoz képest napos, igazából az sem egy kellemes hely.

A téma most sem véletlen. Az utóbbi hetek valóban félelemmel vegyes szorongásban teltek. Bízom a jövőben... mást nem tehetek!

Mérete: 50×70
Technika: akril, vászon
Készült: 2015. február

 

 

 

 

 

Címkék: festmény kiállítás képzőművészet festészet jászberény korsós lány Jászberény

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr937155033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása