Kép-let(t)

Képek és magyarázatok...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Őrjárat

2021.12.21. 09:22 | nagytomsky | Szólj hozzá!

Amilyen kicsike ez a kép, olyansokáig készült...

A fiam festette eredetileg. Szeretem, ha fest, mert kitölti a felületeket.
Annó a lányommal is készítettünk ilyen közös képeket - igaz, ő kétéves korában már hozta azt a szintet. Nagyon szerettem "belemászni" az ő munkáiba is, így közös alkotásokat hoztunk létre. Most már nem igazán kell belenyúlnom a munkáiba, hiszen nagyon önálló lett.

Ádival nem sok ilyen kép készült, tekintve, hogy ő inkább másban éli ki a kreativitását. (Legózik...autózik...) 
Ezt a képet szerintem van egy éve, hogy festette.
Nagyon tetszett, hogy csak két színre épített: a sárgára és a kékre. Miután fenn voltak az alapok, megpróbáltam leegyszerűsíteni a szétterünk festékfoltokat geometrikus mintázatra. Mindezt én is azzal a gombfestékkel, amivel ő is dolgozott. Ez is több nekiülést igényel. Legalább háromszor átmentem rajta.
Utána lealapoztam egy átlátszó alapozóval. Száradás után akrillal erősítettem pár geometrikus elemet.

Ezen a ponton gondolkodtam el rajta, hogy absztrakt kép maradjon-e, vagy lépjek tovább vele. Volt egy-két hónap, amikor már majdnem késznek nyilvánítottam, de ahogy kinn volt a szobámban, folyamatosan elégedetlenkedtem vele: "ez még nincs kész" - gondoltam. 
Nem tudtam, hogyan tovább. Terveztem nagy fehér festékfoltot, ahogy "belecsapok" a geometrikus rendbe. Ez a gondolat is hetekig tetszett.

Aztán rászoktam a Kispál és a Borz-ra... Nagyon régen hallgatgattam, de nem volt olyan átütő. Viszont, ahogy meghallottam az "Éjjeli nyugtató" című daluk első taktusait, azonnal összeállt a kép! Egy angyalt kell festenem, kalasnyikovval a kezében! Ez az anygal lesz a "paca", ami a geometrikus rendet felborítja.

Az angyal felfestése a méret miatt okozott gondot. Eleve A4-re festeni nem túl jó ötlet. Ezen belül egy pár centis angyalt rányomni, egy kalasnyikovval... na az macera. Én meg nem vagyok az a pepecselős típus. 
Végül elkészült és talán még elégedett is vagyok vele.

Mondanivalója alapvetően megegyezik a Kispál dalának a mondanivalójával. Ott is kontrasztokról van szó. Angyal-Ördög... szabály-szabálytalanság... jó és rossz örök harca (bennünk)... minden ugyan az, másképpen. Nem?
nagytamas-ejjelinyugtato_kicsi.jpg

Cím: Őrjárat
Méret: 21×30
Technika: vízfesték, akrilfesték
Hordozó: papír

A bejegyzés trackback címe:

https://keplet.blog.hu/api/trackback/id/tr9716789346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása